Enthousiast over Sociale marketing? Iets wat jou en jouw organisatie van pas kan komen? Hoe krijg je jezelf en collega's zover dat ze sociale marketing ook echt zelf gaan toepassen en waar begin je?
Huibregtsen Sociale Marketing is gespecialiseerd in het opleiden van professionals en organisaties. Organisaties die in de praktijk staan en met hun expertise mensen willen bereiken en positief beïnvloeden op hun gezondheid, veiligheid of duurzaamheid. Die voor de uitdaging staan gedrag te veranderen en daartoe de juiste boodschap willen afgeven en een effectief aanbod willen ontwikkelen.
Zijn jullie dagelijks bezig met maatschappelijke vraagstukken, met mensen en hun gedrag? Dan wil je ook daar, in jouw dagelijks werk, de handvatten hebben dit nog beter te doen. Huibregtsen Sociale marketing zet in op het empoweren van jou als professional.
Dus werk je als ontwikkelaar, beleidsaviseur, manager, communicatieadviseur, onderzoeker of in de uitvoering? Duik een dag eens in de mogelijkheden van Sociale marketing en test de methodiek voor jouw organisatie:
Scholing kan in vele vormen, denk aan (incompany) trainingen, colleges, workshops en lezingen.
Bij een learning-on-the-job traject pas je de methodiek op een eigen casus toe en begeleiden we jou en je team om te zorgen dat jij zélf leert de methodiek toe te passen binnen jouw dagelijkse praktijk.
Met de organisatiebrede Implementatie kies je voor een duurzame oplossing, want de expertise groeit én blijft waar hij hoort; bij jou, je team én de organisatie. Dit kun je stapsgewijs opbouwen met het Social-Marketing-proof-model:
Kennis en vaardigheid op het gebied van Sociale marketing maakt dat je de met de kennis die jij op jouw vakgebied hebt beter voor het voorlicht kan brengen en 'verkopen' aan je doelgroep. Je leert de juiste vragen te stellen en een goede verbinding te leggen met je doelgroep en diens drijfveren. Je kan een professionele marketingmix samen stellen en je boodschap op de juiste wijze bij de juiste doelgroep krijgen. Zodat je aanpak klantgerichter en daarmee effectiever wordt.
In de praktijk komt dit neer op het gestructureerd in gesprek gaan met de doelgroep. Op het observeren van de doelgroep in hun natuurlijke omgeving, om te kunnen begrijpen wat hún dagelijks perspectief is. Aldus inzichten verwervend in hoe de perceptie van de doelgroep is van jouw aanbod en in wat maakt dat ze daar wel of niet in mee willen of kunnen gaan. Zodat je, zoals David Cameron eens in een TEDtalk zei:
"Treat people the way they are, rather then you would want them to be.."
Met de specifieke wijze van vragen stellen vanuit Sociale marketing dring je als professional nog beter door tot de dagelijkse werkelijkheid van de doelgroep en krijg je zicht op wat nu echt voor jouw doelgroep werkt. Zodat jouw aanbod, binnen jouw eigen professionele en beleidskaders, kan worden aangepast aan hun behoeften, Zo worden drempels blootgelegd en verlaagd die hun gedragsverandering tot nu toe in de weg hebben gestaan.